Monday, August 9, 2010

Kata pengantar


Aku punya satu keinginan. Keinginan untuk bisa menulis. Dan kerap kali aku bertanya kepada sang penulis "akh, bagaimana anta punya masa untuk menulis?" Iya, sahabat dan temanku sekalian,batasan yang sekian lama menahanku dari menulis adalah masa. Masa yang kau dan aku, Kita punyai. 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Bagai kata si Caucasian, 24/7. 

Sahabat, aku punyai satu lagi batasan yang kerap kali mem'preventasi'kan keinginanku untuk menulis. Kemahiran.Di sebalik limitasi-limitasi yang ku punyai terhadap bahasa ibundaku. Kemahiran untuk menyampaikan bibit-bibit pemikiran di minda,  luahan di hati dan pandangan hasil inferansi akal dan pandangan. Menulis bukanlah kemahiranku, dan bertutur hebat juga bukanlah lapanganku. Akan tetapi sahabat, tekad dan semangatku menandakan bahawa harapan itu masih ada. ku ingin turut serta mengerahkan segala yang kupunyai dan potensi untuk dakwah ini. Seandainya, kemahiran penulisan dan kemahiran 'orasi' harus kugarapi dalam diri, itu yang akan aku lakukan. Seandainya ia meminta lebih dari itu, akan ku Usahakan inshallah. 

Sahabat, sepertinya, ini adalah tulisan yang entah dari mana asal usul tatabahasanya, Aku sendiri belum mengerti  apa yang terjadi sebenarnya. barangkali, kau sudah perasan,ianya gabungan-gabungan bahasa dan dialek nusantara ditambah pula 'influensi' bahasa si penjajah.

Sahabat,'ala kulli hal', Blog ini aku tujukan buat dakwah, buat tarbiyah dan buat satu perjalanan kehidupan kita yang indah~. Ini adalah cerita aku, kau dan mereka yang merindukan keredhaan Allah.

Sebarang comment/teguran/Tunjuk ajar sangat di alu-alukan.

2 comments:

Danial Izzat Zulbahari said...

sahabatku yg dikasihi.
moga blog baru membawa ke dunia yg baru. hehe

Zimah Zaiwani said...

salam alayk....

i will follow ur blog from now on.
i will follow ur new stories and issues.
so, keep writing and never give up.
ganbatte ne!

may Allah bless:)

Post a Comment

Amazing Peoples

Hidayah Gener-8

Readings

 
AN ABSOLUTE JOURNEY. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.